Gradinita de Acasa

Ai auzit despre...

Paine integrala sau despre importanta cerealelor integrale



paine integralaPeste tot auzim despre cereale integrale, pâine integrală sau  produse din făină integrală, dar nu toţi ştiu cât de important este să le introducem în alimentaţia noastră zilnică şi nici ce înseamnă acest concept: integral!

Cerealele integrale păstează toate componentele biologice: membrana superioară, ţesutul sau endospermul şi germenii.

Cerealele integrale sunt o sursă valoroasă de proteine, carbohidraţi complecşi, fibre, vitamine din grupa B-urilor și minerale.

Cerealele integrale pe care le consumăm noi sunt:
grâu, grâu spelta, secară, ovăz, porumb, ore brun, orez sălbatic, mei, quinoa, amaranth, 
hrişcă, kamut dar şi derivatele acestora: fulgi de ovăz, secară, orz, porumb, hrişcă, amaranth, quinoa, cous cous integral, paste integrale, griş integral, bulgur.

Mulţi cred că este foarte greu să treci de la un stil de viaţă unde predomină produsele din cereale procesate intens la unele din cereale integrale.
În realitate poate fi un proces uşor, simplu şi, n-o să crezi, gustos. Secretul este să le adaugi puţin câte puţin în mâncarea preferată.

Alternative gustoase şi sănătoase:
Mic-dejun: terciuri cu fulgi de ovăz, mei sau hrişcă la care să adaugi nuci, migdale, goji, merişoare sau fulgi de cocos sau felii de pâine integrală cu hummus.
Prânz: quinoa sau hrişcă cu legume, cous cous integral sau nişte paste integrale delicioase la cuptor.
Cină: felii de pizza din făină integrală sau orez brun cu legume.
Gustări: biscuiţi sau o feliuţă de chec din făină integrală de grâu sau ovăz.

La categoria Bunătăţi găseşti multe reţete de dulciuri cu făină integrală!

În primul rând trebuie să ne gândim la valorea lor nutriţioanală şi la beneficiile aduse de consumul de cereale integrale: prin conţinutul mare de fibre, acestea normalizează digestia, îmbunătăţind funcţia intestinală. De aceea, părinţii ai căror copii suferă de un tranzit intenstinal lent, chiar consipaţie severă, ar trebui să elimine pâinea şi produsele de patiserie din făină albă, dulciurile rafinate şi să introducă cerealele integrale.

Utilizarea regulată a acestor produse ajută la reducerea nivelului de colesterol în sânge, care, desigur, reduce semnificativ riscul de diverse boli ale inimii și vaselor de sânge.

Se arată că utilizarea de alimente bogate în fibre reduce riscul de a face cancer de colon. Şi nu în ultimul rând, cerealele integrale potolesc foamea mai repede, iar senzaţia de saţietate durează mai mult.

Cu toate acestea, este recomandat un consum moderat şi divesficat, iar alternarea cerealelor cu gluten şi celor fără gluten duce la un echilibru şi la evitarea intoleranţei la gluten.

paine integralaPâine integrală fără frământare

De aproape 3 ani facem pâine în casă. La început foloseam reţeta tradiţională care necesită frământare şi timp mai îndelungat de preparare. De când am descoperit aceasta reţetă, totul a devenit mult mai uşor şi plăcut şi nu ai nevoie de maşină de făcut pâine.

Ingrediente:
500 g făină integrală de grâu
380 ml apă călduţă
14 g drojdie proaspătă
2 lgţ sare de mare
1 lgţ zahăr

Făina se pune într-un vas încăpător. Se face o adâncitură în făină în care punem drojdia fărămiţată, zahărul şi puţină apă călduţă. Aşteptăm 5 minute până se umflă drojdia, după care adăugăm sarea şi apa călduţă.
Amestecăm de câteva ori până la încoporare completă. Nu te panica, va rezulta un aluat destul de moale, dar e perfect aşa!
Acoperim vasul şi îl băgăm în frigider. Da, am scris bine, în frigider. Cam 12 ore sau peste noapte.
După 12 ore sau mai mult, scoatem aluatul din frigider şi începem să pregătim pâinea. Avem nevoie de făină din belşug, o oala cu capac termorezistentă şi un cuptor încins la 240C.
Cu mâinile sau cu sucitorul aplatizăm aluatul, formând un dreptunghi. Folosim multă făină , aluatul fiind lipicios.
Partea dreaptă o aducem la mijloc peste care îndoim partea stânga. Va rezulta un sul, apoi parte de jos o aducem la mijloc peste care îndoim partea de sus.
Oala cu capac în care se va coace pâinea se pune în cuptor pentru a se încălzi o dată cu el. În momentul în care s-a încins cuptorul, scoatem oala şi punem pâinea, acoperind cu capac. Se coace circa 30-35 minute după care se scoate capacul şi se mai lasă încă 5-10 minute până face o crustă aurie.
Se scoate pâinea din cuptor şi se savurează! Cu siguranţă va deveni pâinea voastră preferată!

YouTube Preview ImageTips: Pentru început, dacă nu sunteţi obişnuiţi cu pâinea integrală, puteţi adăuga făină albă în proporţie de 1:1.

Tagged , , , , , , , ,

Related Posts

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*