Gradinita de Acasa

Ai auzit despre...

Importanța micului dejun



mic dejunToată lumea a auzit și știe despre importanța micului dejun. Este un moment plăcut de a începe ziua alături de familie, iar acest lucru îți dă energie și bună dispoziție pentru întrega zi.
Dacă ai un copil și vrei să îi dai o educație alimentară sănătoasă și corectă, primul lucru pe care trebuie să îl faci este să îl obișnuiești să ia micul dejun.
Se știe că micul dejun ar trebui să fie consistent și hrănitor, dar totuși alimentele abundente în grăsimi nu fac altceva decât să provoace letargie și apatie, deoarece corpul este prea ocupat cu digerarea mâncării și nu cu dorința de a se mișca și de a se dezvolta.
Dimineața corpul uman are nevoie de nutrienți pentru a se reface după repaos. Un mic dejun bogat în vitamine îi asigură copilului energia necesară pentru joc, plimbări în aer liber și alte activități.
Ce ar trebui să conțină un mic dejun sănătos:
1. Cereale integrale
cereale integrale cu fructeFulgii integrali de ovăz conțin fibre, proteine, calciu, fosfor, fluor, potasiu, magneziu, vitaminele A, C, E, grupa B, pectină etc. În plus, aceștia îmbunătățesc gândirea, memoria și sunt foarte benefici pentru copiii cu abilități motorii slabe.
Nu mai puțin importantă este hrișca, chiar dacă este o pseudo-cereală. Are o cantitate mare de proteine ușor digerabile și poate concura cu produsele din carne, în cazul copiilor vegetarieni și nu numai. Cerealele se pot servi cu lapte vegetal (lapte de migdale, de soia, de susan, de quinoa etc) sau animal (preferabil de capră) dar și sub formă de terci, în diferite combinații, cu fructe proaspete de sezon sau uscate (goji, merișoare, stafide), fulgi de cocos, nuci (migdale, alune, caju sau nuci românești) și semințe (susan, in, cânepă).
2. Lactate: iaurt, sana, brânză proaspătă de capră sau vegetală.
Lactatele fermentate consolidează sistemul imun al copiilor și contribuie la dezvoltarea florei intestinale. Poți combina iaurtul, brânza cu fructe proaspete, miere, nuci sau cereale.
3. Fructe uscate
mere uscate la soareStafidele, curmalele, caisele uscate sunt bogate în fier, potasiu, magneziu, combat constipația și nivelul scăzut al hemoglobinei. Totuși, valoarea calorică mare a acestor fructe impune o limită de consum pentru copiii cu probleme de greutate.
Atenție deosebită la aspectul lor și la conținut. Multe conțin zahăr adăugat. Înainte de a le consuma, hidratați-le 10-15 minute.
Fructele și legumele se pot usca în casă foarte ușor, cu ajutorul unui deshidrator electric sau, pur și simplu, la soare.
4. Pâine integrală.
paine integralaCea mai bună pâine este cea din făină integrală. Cel puțin pentru copii, evită pâinea din făină albă rafinată, plină de conservanți, zahăr și sare. Produsele de panificație rafinate sunt o cauză frecventă în afecțiuni precum constipația, pe când cele integrale, prin conținutul mare de fibre, ajută digestia.
Noi obișnuim să mâncăm felii de pâine integrală cu pastă de năut sau miere și fructe de pădure.
5. Smoothie sau sucuri de fructe sau legume proaspete
Mamele știu cât de greu este să faci un copil să mănânce în general, dar este și mai greu când vine vorba de hrană sănătoasă. Copiii sunt atrași de culori vii, iar un smoothie colorat îl poate convinge să încerce. Smoothie este un cocktail dens din fructe sau legume proaspete, pregătit cu ajutorul unui blender. Este foarte bogat în antioxidanți. Începe cu fructe simple, non-alergice: mere, pere, banane, morcovi. Se pot prepara cu lapte vegetal sau iaurt și se pot îndulci cu miere sau banane. Scorțișoara, carobul, semințele râșnite pot îmbogăți gustul.
Pentru sezonul rece și întărirea inumității, siropul de cătină sau măceșe este foarte benefic.
Sper că fiecare dimineață începe cu un mic dejun hrănitor care să vă aducă energie, concentrare, bună dispoziție și sănătate nu numai pentru întreaga zi, ci mereu.

Tagged , , , , , , ,

Related Posts

Leave a reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

*

Petreceri si accesorii de petrecere pentru copii

Publicitate